Direct contact? Bel: 06 - 835 33 906

Home > Blog

Blog

Op deze pagina delen we ervaringen met, en ideeën over het vak van communicatietrainer, L&D adviseur en coach.

Tips voor een klantgericht klachtgesprek

Tips voor een klantgericht klachtgesprek

5 juni 2018

Een klant die op het juiste adres klaagt is waardevol. Hoe voer je een klantgericht klachtgesprek?

Lees verder
Tips voor lastige gesprekken

Tips voor lastige gesprekken

1 maart 2018

Tips voor het voeren van lastige gesprekken. Als emotie en spanning de inhoud kleuren. Hoe zoek je de samenwerking en houd je grip op het gesprek?

Lees verder
Tips voor het geven van feedback

Tips voor het geven van feedback

31 januari 2018

Feedback geven en ontvangen? Ja hoor, graag... Deze tips helpen om het gewenste effect te bereiken.

Lees verder
Oefening baart kunst!

Oefening baart kunst!

16 oktober 2017

Ga je bij een tandarts in de stoel liggen die alleen de e-learning heeft gedaan? Of stap je in bij een piloot met 0 vlieguren? Waarom laten we dan wel mensen een organisatie vertegenwoordigen zonder dat zij zijn geoefend in he...

Lees verder
Tips voor het Slechtnieuwsgesprek

Tips voor het Slechtnieuwsgesprek

31 augustus 2017

Tips en valkuilen bij het voeren van een slechtnieuwsgesprek.

Lees verder
Hospitality is hot!

Hospitality is hot!

1 mei 2017

Wat hebben een ICT-helpdesk, het waterleidingsbedrijf, de milieustraat, en de afdeling radiologie in het ziekenhuis met elkaar gemeen? Het besef dat een tevreden klant zorgt voor een positief imago, een betere werksfeer, een su...

Lees verder
Geïnspireerd door DISC

Geïnspireerd door DISC

2 maart 2017

In korte tijd drie trainingen gevolgd. En inspiratie opgedaan! Erg goed om gedreven collega's hun kennis te zien delen. En iedere keer is het weer goed om op de cursistenstoel te zitten. Dit keer voor de DISC-certificering.

Lees verder
Één tool is geen tool

Één tool is geen tool

3 januari 2017

In de wereld van netwerken, marketing, profileren op het net en de sociale media komt steeds één tip weer terug: wees een specialist, laat zien waarvoor men absoluut bij jou moet zijn en waarom. En kies voor één methode, vaardi...

Lees verder
Waarden omzetten in gedrag

Waarden omzetten in gedrag

1 december 2016

Welke zaken vind je nu echt belangrijk? Wat raakt je en waardoor wordt je gedreven? Dit zijn vragen die leiden je naar je persoonlijke waarden. Naar voor jou gevoelsmatige waarheden die kaders en richting geven.

Lees verder