Direct contact? Bel: 06 - 835 33 906

Home > Trainingen > Agressie en conflict hanteren > 3e partij interventie bij agressie

3e partij interventie bij agressie

Training 3de partij interventies

In het contact met een agressieve klant komt het voor dat een medewerker er niet meer uitkomt. In dergelijke gevallen zal een collega of leidinggevende het gesprek overnemen. Deze zogenaamde 3de partij krijgt te maken met een situatie waar de gemoederen bij één of beide partijen opgelopen zijn. Het vraagt vaardigheid en daadkracht om deëscalerend op te treden en de situatie in goede banen te leiden op een manier waarbij iedereen in zijn waarde blijft.

In-company training 3e partij interventie bij agressie

Deze in-company training is voor bedrijven en organisaties die een reële kans hebben op agressie van klanten, bewoners, patiënten, patiënten-begeleiders, etc. Met deze training worden professionals goed toegerust om in te springen bij escalerende agressie. Er wordt gewerkt met praktijkvoorbeelden zoals die zich in jouw organisatie (kunnen) voordoen.

Trainingsdoelen

Maatwerk-doelen stemmen we af, passend bij jouw bedrijf of organisatie. Hieronder staan wat voorbeelden.

Deze training zorgt ervoor dat de professionals in jouw organisatie:

  • In staat zijn een geëscaleerd gesprek over te nemen
  • Deëscalatietechnieken toe kunnen passen
  • Grenzen kunnen aangeven
  • Kunnen zorgen voor vlot herstel van de rust
  • In staat zijn beide partijen in hun waarde te laten
  • De geëscaleerde situatie goed te kunnen evalueren met betrokken medewerker

Inhoud training 3e partij interventie bij agressie

Het programma maken we op maat voor jouw organisatie. Voorbeelden van inhoudelijke onderwerpen zijn:

  • Wanneer en hoe neem je een gesprek over?
  • Hoe spreek je verder met de betrokken klant op een veilige wijze?
  • Hoe spreek je het incident na met de betrokken medewerker?
  • Soorten agressie herkennen en kunnen hanteren
  • Escalerend en deëscalerend gedrag: verbaal en non-verbaal
  • Grenzen stellen
  • Do’s & Don'ts van 3de partij interventies en agressie regulatie
  • Oefenen

Meer weten over deze training?

Neem contact op met Resonant trainen in communiceren om vrijblijvend kennis te maken.

Contact opnemen