Hospitality training

Hospitality training

De hedendaagse klant stelt hoge eisen en laat van zich horen. Een negatieve ervaring is zo gedeeld. Het is belangrijker dan ooit voor organisaties om een positief imago te hebben. Daarbij geldt dat de beleving van klanten net zoveel gewicht in de schaal legt als goede producten of diensten voor een goede prijs. Beleving is een totaalervaring welke gevormd wordt in ieder contact-moment. Het gaat om gezien, gehoord en gerespecteerd voelen. Dat vraagt veel van de houding en vaardigheden van iedereen die met klanten werkt.

In-company Hospitality training

Deze in-company training is voor ieder bedrijf en iedere organisatie die zijn klanten belangrijk vindt. In de commercie, dienstverlening, publieke sector en in de zorg. Bewuste aandacht voor de klantbeleving zorgt voor meer tevreden klanten, bewoners of patiënten. Een extra positieve indruk ontstaat door zorgvuldige aandachtige bejegening. In die situaties waarin de klant zich hoffelijk gedraagt en in situaties waar stress de toon bepaalt.

Trainingsdoelen

Maatwerk-doelen stemmen we af, passend bij jouw bedrijf of organisatie. Hieronder staan wat voorbeelden.

Deze training zorgt ervoor dat de professionals in jouw organisatie:

  • Weten hoe houding en gedrag bijdraagt aan de uitstraling van de organisatie
  • Inzicht, de tools & vaardigheden ontwikkelen die horen bij professioneel klantgericht communiceren
  • De principes van 'Rapport maken' kennen
  • Hun stijl van communiceren kunnen aanpassen aan verschillende klanttypes
  • Klantrelaties kunnen verbeteren, ook als er sprake is van weerstand

Tijdens deze training staan de volgende competenties centraal:

  • Klantgerichtheid
  • Professionele communicatie
  • Verplaatsen in de ander
  • Verwachtingsmanagement

Inhoud Hospitality training

Het is een interactieve training met een goede afwisseling tussen kennis en oefenen. Met aandacht voor de leervragen van de deelnemers.

Onderwerpen:

  • Wat is hospitality?
  • De rol van 'de beleving' van de klant & hoe daarop in te spelen
  • Vijanden van vriendelijkheid
  • Professionele klantgerichte communicatie en aandachtgevend gedrag
  • Klanttypes, hierop matchen, verwachtingen afstemmen & vertrouwen opbouwen
  • De klant duidelijk en 'op maat' informeren
  • De juiste balans tussen een uniforme aanpak & authenticiteit
  • Persoonlijke leervragen

Altijd maatwerk

Al onze trainingen worden op maat gemaakt. Passend bij de vraag, de doelen en de praktijk van onze klanten.
 

Meer lezen over Hospitality?

Lees verder

Meer informatie over deze training?

Neem contact op met Resonant trainen in communiceren om vrijblijvend kennis te maken.

Contact opnemen

 

 

Home Trainingen Klantcontact Hospitality training