Direct contact? Bel: 06 - 835 33 906

Home > Trainingen > Klantcontact > Hospitality training

Hospitality training

Hospitality training

De hedendaagse klant stelt hoge eisen en laat van zich horen. Een negatieve ervaring is zo gedeeld. Het is belangrijker dan ooit voor organisaties om een positief imago te hebben. Daarbij geldt dat de beleving van klanten net zoveel gewicht in de schaal legt als goede producten of diensten voor een goede prijs. Beleving is een totaalervaring welke gevormd wordt in ieder contact-moment. Het gaat om gezien en gehoord worden en dat vraagt veel van de houding en vaardigheden van iedereen die met klanten werkt.

In-company Hospitality training

Deze in-company training is voor ieder bedrijf en iedere organisatie die zijn klanten belangrijk vindt. In de commercie, dienstverlening, publieke sector en in de zorg. Een bewuste focus op de klantbeleving zorgt voor meer tevreden klanten, bewoners en patiënten. Een extra positieve indruk ontstaat door zorgvuldig aandacht aan bejegening te besteden. In die situaties waarin de klant zich hoffelijk gedraagt en in situaties waar stress de toon bepaalt.

Trainingsdoelen

Maatwerk-doelen stemmen we af, passend bij jouw bedrijf of organisatie. Hieronder staan wat voorbeelden.

Deze training zorgt ervoor dat de professionals in jouw organisatie:

  • Weten hoe houding en gedrag bijdraagt aan de uitstraling van de organisatie
  • Weten hoe 'de beleving van de klant' wordt beïnvloed
  • De principes van 'Rapport maken' kennen
  • Hun stijl van communiceren kunnen aanpassen aan verschillende klanttypes
  • Klantrelaties kunnen verbeteren, ook als er sprake is van weerstand

Tijdens deze training staan de volgende competenties centraal:

  • klantgerichtheid
  • communicatie; professioneel & gastvrij
  • verplaatsen in de ander
  • verwachtingsmanagement

Inhoud Hospitality training

Het programma maken we op maat voor jouw organisatie. Voorbeelden van inhoudelijke onderwerpen zijn:

  • Wat is hospitality?
  • De rol van 'de beleving' van de klant & hoe daarop in te spelen
  • De eerste indruk
  • Vijanden van vriendelijkheid
  • Zorgvuldige communicatie en aandachtgevend gedrag
  • Klanttypes & hierop matchen
  • De juiste balans tussen een uniforme aanpak & authenticiteit
  • Persoonlijke leervragen
  • Oefenen

Meer informatie over deze training?

Neem contact op met Resonant trainen in communiceren om vrijblijvend kennis te maken.

Contact opnemen

Meer lezen over Hospitality?

Lees verder