Klantgerichte klachtbehandeling

Klachten klantgericht besprekenDe manier waarop met klachten wordt omgegaan is een belangrijk onderdeel van kwaliteitszorg en heeft grote invloed op de uitstraling van een organisatie. Een organisatie zou blij moeten zijn dat een klant de moeite neemt om over een klacht in contact te gaan. Het geeft een kans om alsnog een positieve indruk achter te laten en de klant te behouden. Het luistert dan wel nauw hoe de klant de klachtbehandeling ervaart.

In-company training Klantgerichte klachtbehandeling

In deze in-company training leren professionals wat de juiste houding en aanpak is in contact met een klant met een klacht. Het is een belangrijke training voor alle klantgerichte organisaties. Naast waardevolle tips en inzichten is er veel ruimte om te oefenen met de klagende klant. Met een kalme, beheerste klant tot geëmotioneerd en agressief. Ook het afwijzen van een klacht krijgt de nodige aandacht. Voor organisaties die hun goede naam belangrijk vinden.

Trainingsdoelen

Maatwerk-doelen stemmen we af, passend bij jouw bedrijf of organisatie. Hieronder staan wat voorbeelden.

Deze training zorgt ervoor dat professionals die met klachten geconfronteerd worden:

  • In staat zijn om een klagende klant professioneel te woord te staan
  • Op klantvriendelijke en effectieve wijze klachten af kunnen wijzen
  • Kunnen omgaan met geëmotioneerde en agressieve klagers

Verder leidt deze training tot:

  • Tevreden klanten
  • Kosten- en tijdbesparing

Inhoud training Klantgerichte klachtbehandeling

In deze training ligt de nadruk op oefenen. Korte blokken kennis worden afgewisseld met het oefenen van praktijkvoorbeelden.

Onderwerpen:

  • Waarom een klagende klacht van waarde is
  • Het klachtgesprek: gespreksmodel
  • De rol van emoties in klachtgesprekken
  • De klager laten ervaren dat je hem/haar ziet, hoort en serieus neemt
  • Klachten afwijzen
  • Casuïstiek oefenen
  • Omgaan met lastig gedrag

Altijd maatwerk

Al onze trainingen worden op maat gemaakt. Passend bij de vraag, de doelen en de praktijk van onze klanten.

Meer weten over deze training?

Neem contact op met Resonant trainen in communiceren voor een vrijblijvende kennismaking.

Contact opnemen

Home Trainingen Klanten tevreden stellen Klantgerichte klachtbehandeling