Een Goed Lastig Gesprek

Een goed lastig gesprek

Wat maakt een gesprek tot een lastig gesprek? Vaak zijn het gevoelige kwesties, oplopende emoties en oplopende spanning. Vooraf en tijdens een gesprek. Lastige gesprekken worden vaak uitgesteld, vermeden of afgeraffeld. Iemand aanspreken, stelling nemen en bij je punt blijven, het begrenzen van dwingend of eisend gedrag, nee verkopen, slecht nieuws brengen. Iedereen heeft zo zijn of haar uitdagingen. Als lastige gesprekken niet goed verlopen kan het goed dwars gaan zitten. Relaties worden slechter en werkplezier neemt af. 

In-company training Een Goed Lastig Gesprek

Deze in-company training is voor bedrijven en organisaties waarvan de medewerkers lastige gesprekken moeten voeren. Met klanten, burgers, patienten, collega's, enzovoort. We hebben deze training op veel plekken gegeven. In de publieke sector, de zorg en het bedrijfsleven. Lastige gesprekken komen overal voor.

Trainingsdoelen

Maatwerk-doelen stemmen we af, passend bij jouw bedrijf of organisatie. Hieronder staan wat voorbeelden.

Deze training zorgt ervoor dat de professionals in jouw organisatie:

  • Verschillende tips en vaardigheden leren om beter lastige gesprekken te kunnen voeren 
  • Meer regie hebben tijdens het voeren van lastige gesprekken 
  • Inhoud en emotie weten te scheiden; het principe kennen van hard op de inhoud, zacht op de persoon
  • Duidelijk, kort en vriendelijk nee kunnen verkopen
  • Een slecht nieuws gesprek kunnen voeren met behoud van relatie
  • Hun eigen leerdoel hebben uitgewerkt

Inhoud training Een Goed Lastig Gesprek

Het is een interactieve training met een goede afwisseling tussen kennis en oefenen. Er worden praktijkvoorbeelden geoefend met behulp van een trainingsacteur.

Onderwerpen:

  • Kennis maken/afstemmen
  • Wat maakt een gesprek lastig?
  • Het effect van oplopende spanning
  • 7 Tips & vaardigheden voor lastige gesprekken
  • Grip op oplopende emoties
  • Oefenen van praktijkvoorbeelden

Altijd maatwerk

Al onze trainingen worden op maat gemaakt. Passend bij de vraag, de doelen en de praktijk van onze klanten.

Meer weten over deze training?

Neem contact op met Resonant trainen in communiceren om vrijblijvend kennis te maken.

Contact opnemen

Home Trainingen Professioneel in gesprek Een goed lastig gesprek