Direct contact? Bel: 06 - 835 33 906

Home > Trainingen > Professioneel in gesprek > Een Goed Lastig Gesprek

Een Goed Lastig Gesprek

Training Een Goed Lastig Gesprek

Wat maakt een gesprek tot een lastig gesprek? Vaak zijn het gevoelige kwesties, oplopende emoties en oplopende spanning. Vooraf en tijdens een gesprek. Lastige gesprekken worden vaak uitgesteld, vermeden of afgeraffeld. Kritische feedback, een functioneringsgesprek, het begrenzen van dwingend of eisend gedrag, nee verkopen, onderhandelen, slecht nieuws brengen. Iedereen heeft zo zijn of haar uitdagingen. Als lastige gesprekken niet goed verlopen kan het goed dwars gaan zitten. Relaties worden slechter en werkplezier neemt af.

In-company training Een Goed Lastig Gesprek

Deze in-company training is voor bedrijven en organisaties waarvan de medewerkers lastige gesprekken moeten voeren. Met klanten, burgers, patienten, collega's, enzovoort. We hebben deze training op veel plekken gegeven. In de publieke sector, de zorg en het bedrijfsleven. Lastige gesprekken komen overal voor.

Trainingsdoelen

Maatwerk-doelen stemmen we af, passend bij jouw bedrijf of organisatie. Hieronder staan wat voorbeelden.

Deze training zorgt ervoor dat de professionals in jouw organisatie:

  • Het principe kennen van hard op de inhoud, hart voor de persoon
  • Een gesprek kunnen structureren
  • De regie weten te houden
  • De rol van oplopende emoties in de communicatie kennen &
  • Hier op constructieve wijze grip op kunnen krijgen bij zichzelf en de gesprekspartner
  • Duidelijk, kort en vriendelijk nee kunnen verkopen
  • Een slecht nieuws gesprek kunnen voeren met behoud van relatie

Inhoud training Een Goed Lastig Gesprek

Het programma maken we op maat voor jouw organisatie. Voorbeelden van inhoudelijke onderwerpen zijn:

Meer weten over deze training?

Neem contact op met Resonant trainen in communiceren om vrijblijvend kennis te maken.

Contact opnemen