Direct contact? Bel: 06 - 835 33 906

Home > Trainingen > Professionele gespreksvoering > Een Goed Lastig Gesprek

Een Goed Lastig Gesprek

Wat maakt een gesprek tot een lastig gesprek? Vaak zijn het gevoelige kwesties, oplopende emoties en oplopende spanning. Vooraf en tijdens een gesprek. Lastige gesprekken worden vaak uitgesteld, vermeden of afgeraffeld. Kritische feedback, een functioneringsgesprek, het begrenzen van dwingend of eisend gedrag, nee verkopen, onderhandelen, slecht nieuws brengen. Iedereen heeft zo zijn of haar uitdagingen. Als lastige gesprekken niet goed verlopen kan het goed dwars gaan zitten. Relaties worden slechter en werkplezier neemt af.

Training: Een Goed Lastig Gesprek

Dit is een training voor iedereen die beroepsmatig lastige gesprekken moet voeren. In de training wordt de juiste aanpak besproken en, nog belangrijker, geoefend. Er is gelegenheid om met verschillende reacties om te leren gaan om zorgvuldig en met behoud van relatie een negatieve boodschap te kunnen brengen.

Trainingsdoelen

Maatwerk-doelen worden in overleg met onze opdrachtgevers geformuleerd. Hieronder staan wat voorbeelden.

Na afloop van deze training geldt dat deelnemers:

  • het principe kennen van hart op de inhoud, zacht op de persoon
  • een gesprek kunnen structureren en de regie weten te houden
  • de rol van oplopende emoties in de communicatie kennen en
    hier op constructieve wijze grip op kunnen krijgen bij zichzelf en de gesprekspartner
  • duidelijk, kort en vriendelijk nee kunnen verkopen
  • een slecht nieuws gesprek kunnen voeren met behoud van relatie

Tips voor lastige gesprekken?