Training feedback op de werkvloer

Een open feedback-cultuur

Heldere en eerlijke feedback heeft veel voordelen. Het draagt bij aan betere samenwerking, betere resultaten, en professionele groei. Om gewenst gedrag te stimuleren zijn complimenten belangrijk. Vaak wordt daar te zuinig mee omgegaan. Feedback op verbeterpunten kan gevoelig liggen. Het vraagt vaardigheid en lef.

Stel je voor dat er in jullie organisatie een situatie ontstaat waarin een medewerker keer op keer dezelfde fout maakt. Dit vraagt om een open gesprek, maar het kan een uitdaging zijn om dit aan te pakken zonder de medewerker te kwetsen. In de incompany training feedback geven leert jullie team op een effectieve manier feedback te geven, zodat zowel de feedbackgever als de ontvanger hiervan profiteren.

In-company training feedback op de werkvloer

Dit is een training voor ieder bedrijf en iedere organisatie waar samenwerking, kwaliteitsbewaking, ontwikkelen en leren belangrijk zijn. Hier hoort een open feedback-cultuur bij. Met deze training leren wij professionals hoe je feedback geeft op een duidelijke, constructieve manier. Ook de juiste manier van feedback ontvangen komt aan bod.

Trainingsdoelen

Maatwerk-doelen stemmen we af, passend bij jouw bedrijf of organisatie. Deze training zorgt ervoor dat de professionals in jouw organisatie bijvoorbeeld:

  • De functie van feedback op de werkvloer kennen
  • Bekend zijn met het model van transparante communicatie
  • Eigen belemmeringen bij het geven van feedback herkennen en kunnen ombuigen
  • In staat zijn om op constructieve wijze feedback te geven
  • Hebben geoefend met verschillende (lastige) reacties die kunnen voorkomen als ze feedback geven
  • De do’s & don’ts kennen bij het ontvangen van feedback

Een training voor jouw organisatie?

Neem contact op

Inhoud van de training

Tijdens deze training staan attitude, motivatie, kennis en vaardigheden in relatie tot feedback centraal. We behandelen de volgende onderwerpen:

  • Wat is feedback? Nut & noodzaak
  • Zelfreflectie op aannames en belemmeringen in relatie tot feedback

  • Model van transparant communiceren

  • Feedback model: 3 G’s

  • Feedback ontvangen. Omgaan met primaire reacties

  • Belemmerende gedachten ombuigen

  • Oefenen

Doelgroep

Iedere organisatie die waarde hecht aan een open feedback-cultuur. Organisaties die samenwerking en resultaten willen optimaliseren.

Resultaten

Medewerkers die vaardig zijn om feedback te geven en de waarde daarvan kennen. Een stap dichterbij een open feedback-cultuur.

Altijd maatwerk

Al onze trainingen worden op maat gemaakt, afgestemd op de vragen, doelen en praktijk van onze klanten. Dat maakt elke training relevant en direct toepasbaar.

Home Trainingen Professionele gespreksvoering Feedback op de werkvloer