Hospitality training

Hospitality training

Een klant stelt hoge eisen en laat van zich horen. Een negatieve ervaring is zo gedeeld. Daarom is het belangrijker dan ooit voor organisaties om een positief imago te hebben. De beleving van klanten is net zo belangrijk als kwalitatieve producten of diensten tegen een goede prijs. Beleving is een totaalervaring die bij elk contactmoment ontstaat. Het gaat om het gevoel van gezien, gehoord en gerespecteerd worden. Dit vraagt veel van de houding en vaardigheden van iedereen die met klanten werkt.

In-company Hospitality training

Behandel de klant zoals de klant behandeld wil worden. In deze training leren deelnemers dat klantgericht gedrag betekent dat de professional de behoeften van de klant vooropstelt in plaats van uit te gaan van eigen voorkeuren. Door inzicht te krijgen in de belangrijkste factoren die bijdragen aan klanttevredenheid en door bekend te raken met de meest voorkomende klantirritaties, leren deelnemers de juiste aanpak te hanteren. Dit zorgt voor een betere klantbeleving en een sterke klantrelatie. Aandachtgevend gedrag is een belangrijk aspect van deze training. Non-verbaal gedrag speelt hierbij een belangrijke rol; lichaamstaal, oogcontact en gezichtsuitdrukkingen dragen bij aan het overbrengen van vriendelijkheid en professionaliteit. Door je bewust te zijn van je non-verbale signalen, zorg je voor comfort en vertrouwen bij klanten.

Trainingsdoelen

Doelen op maat stemmen we af, passend bij jouw bedrijf of organisatie. Hieronder staan voorbeelden.

Deze training zorgt ervoor dat de professionals in jouw organisatie:

  • Weten hoe houding en gedrag bijdraagt aan de uitstraling van de organisatie;

  • Weten wat de wensen van klanten zijn en de belangrijkste ergernissen kennen en herkennen;

  • Inzicht, de tools & vaardigheden ontwikkelen die horen bij professioneel klantgericht communiceren;

  • De principes van 'Rapport maken' kennen;

  • Klantrelaties kunnen verbeteren, ook als er sprake is van weerstand.

Een training voor jouw organisatie?

Neem contact op

Inhoud van de hospitality training

Het is een interactieve training met een goede afwisseling tussen kennis en oefenen.  De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Wat is hospitality?

  • De rol van 'de beleving' van de klant en hoe daarop in te spelen.

  • Vijanden van vriendelijkheid.

  • Professionele klantgerichte communicatie en aandachtgevend gedrag.

  • Klanttypes, hierop matchen, verwachtingen afstemmen & vertrouwen opbouwen.

  • De klant duidelijk en 'op maat' informeren.

  • De juiste balans tussen een uniforme aanpak & authenticiteit.

  • Persoonlijke leervragen.

Doelgroep

Alle bedrijven en organisaties met klantcontact. Bijvoorbeeld de commercie, dienstverlening, publieke sector of zorg. Overal waar men een tevreden klant en een goede naam belangrijk vindt.

Resultaten

Deelnemers weten het belang van Hospitality, van een tevreden klant en van een goed imago als bedrijf. En men weet hoe men Hospitality vorm kan geven.

Altijd maatwerk

Al onze trainingen worden op maat gemaakt, afgestemd op de vragen, doelen en praktijk van onze klanten. Dat maakt elke training relevant en direct toepasbaar.

Home Trainingen Hospitality Hospitality training